De voordelen van contentmarketing

Tegenwoordig kiezen steeds meer bedrijven ervoor om te doen aan contentmarketing. Contentmarketing is iets anders dan marketing. Bij contentmarketing zorg je ervoor dat de informatiebehoefte van de klant centraal staat, in plaats van je eigen producten of diensten. 

Je helpt mensen door middel van informatie delen met hun vragen of problemen. Op deze manier probeer je klanten te binden. In dit artikel leg ik de voordelen uit van contentmarketing.

Geld besparen

Adverteren kost over het algemeen veel geld, doordat je gebruik maakt van betaalde media. Hierbij kun je denken aan social media advertising, Google Ads en betaalde influencers. Bij contentmarketing maak je meer gebruik van ‘owned’ media. Dit zijn je eigen social media kanalen en eigen website. Doordat je nu op je eigen kanalen content plaatst, bespaart het je geld.

Vindbaarheid

Een ander groot voordeel van contentmarketing is de vindbaarheid in Google. Als je regelmatig en vaak content plaatst zorgt dit voor een betere ranking in de zoekmachine van Google. Het is belangrijk om hoog in de zoekresultaten van Google terecht te komen, omdat de meeste mensen dingen op internet opzoeken via Google.

Sluit goed aan op de behoefte

Een ander groot voordeel van contentmarketing is dat je een oplossing biedt voor de potentiële klant. Je schrijft bijvoorbeeld een blog over een probleem die een klant mogelijk kan hebben. Vervolgens schrijf je op wat de oplossing is. Dit zorgt ervoor dat je vertrouwen van de klant aan het winnen bent. Op deze manier probeer je klanten aan jouw bedrijf te binden.

Wil je graag meer informatie over contentmarketing? Lees dan meer op www.reputatiefabriek.nl