Wat wel en niet moet voor je Pinterest-marketingstrategie

Of je nu een social media marketeer, verkoper of ondernemer bent, Pinterest kan een uitstekend platform zijn voor alle soorten bedrijven om je merk op de markt te brengen. Het is echter een goede strategie die jouw bedrijf kan maken of breken. Hier is een lijst met de do’s en don’ts voor je Pinterest-marketingstrategie, zodat je goed aan de slag kunt met Pinterest of kiest voor het Pinterest uitbesteden!

Welnu, als het op marketing aankomt, is er geen dwang voor iets waaraan je zich moet houden. Maar om het beste uit jouw marketinginspanningen te halen, hebben we een aantal do’s op een rijtje gezet die we aanbevelen. Pinterest is vandaag de dag een belangrijke social media marketing platform geworden.

Vul eerst jouw profiel in dit kan wel worden gezien als de basis voor je social media marketing. Beschrijf jouw bedrijf en neem relevante zoekwoorden op waarmee je jouw doelgroep kunt bereiken. Upload vervolgens een profielfoto. Gebruik een logo of je persoonlijke foto, zorg ervoor dat het een representatieve foto is! Maak daarnaast minimaal 10-12 borden en pin minimaal 9 pinnen op elk bord. Dit geeft het bord een actieve uitstraling en moedigt het publiek aan om je bord te verkennen. Veel bedrijven kiezen ervoor om hun Pinterest uit te besteden omdat het veel tijd en kennis vergt om dit op te zetten en bij te houden.

Als je nog niet bent begonnen met pinnen, is dit het juiste moment! Begin met het maken van jouw eerste 5 borden met betrekking tot de onderwerpen die uw publiek leuk zou vinden. Voeg een paar pinnen toe aan elk bord. Je kunt bijvoorbeeld 5 borden maken waar het publiek van houdt, of 5 borden maken voor dingen die uw publiek moeilijk kan vinden.

Het is altijd een goed idee om vooraf te plannen. Verzamel alle inhoud die je nodig hebt en maak een geheim bord. Pin vervolgens een afbeelding op dat bord en voeg de originele pinnen-URL toe aan het bijschrift. Op deze manier kun je teruggaan en het later openbaar opnieuw vastzetten. Beschouw dit als een methode om een bladwijzer voor uw pinnen te maken.

Vind de Pinterest-accounts van je concurrenten. Met een beetje onderzoek kun je erachter komen wat ze eigenlijk doen op Pinterest en leren van hun acties. Dus als je jouw concurrenten volgt, is de kans groter dat zij jouw rug volgen! Ook elkaar promoten en elkaar aanmoedigen op platforms levert je een breder publiek op! Dit kan je uiteraard laten doen door erkende social media marketeers door te kiezen voor het uitbesteden van Instagram.